Třídy Integer
, Long
a Double
- objekty pro primitivní datové type
int
, long
a double
- aby šlo i tyto typy používat jako objekty
- všechny třídy dědí od
java.lang.Object
- dochází k tzv. auto-boxingu
Integer i = 5;
int j = i;
„Kolekce“
- připravené datové struktury (třídy) pro práci s větším počtem dat stejného typu
- velké množství operací i vlastních tříd
- diagram dědičnosti je např.
tady
- nahradí nám naše rádoby chytré obaly pro pole a podobné třídy
- implementované jako tzv. generika
- detaily někde později, ale
- jdou použít pro různé typy i když jsou naprogramované jenom jednou
- do špičatých závorek se udává typ
java.util.List<Integer> seznamIntegeru = new java.util.LinkedList<Integer>();
Seznamy (chytrá pole)
- rozhraní List
- implementace
Mapy
- mapování mezi 2 objekty („dynamické proměnné“)
- např. uživatel (login) a heslo
- rozhraní Map
- implementace